سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه دیده بیند در دل نشیند . [نهج البلاغه]

خانه جغرافیا

 

کمبود امکانات دروس عملی پاشنه آشیل رشته جغرافیا

نشست خبری همایش جایگاه مطالعات ژئومورفولوژی با حضور دکتر کردوانی چهره ماندگار جغرافی ودکتر مشیری پدر جغرافیای ایران با مطرح شدن مباحثی همچون عدم متخصص بودن دانشجویان کشور، مشکلات رشته جغرافیا ،کمبود امکانات دروس عملی و جذب اساتید دانشگاههای دولتی در دانشگاه آزاد برگزار شد.

دکتر کردوانی با بیان جایگاه مطالعات ژئومورفولوژی علم جغرافیای ایران در دنیا را غنی دانست و گفت:جغرافیا و ادبیات تنها دروسی هستند که نه تنها نیاز به منابع خارجی ندارند بلکه اساتید ایران می توانند در سایر کشورهای دنیا نیز تدریس کنند.وجود منابع طبیعی فراوان ،بزرگترین بیابانهای دنیا وتنوع آب وهوایی باعث شده که دانشمندان جغرافیای سایر کشورها برای تحقیق و پژوهش به ایران سفر کنند.

این استاد علم جغرافیا ادامه داد:در حال حاضر یکی از مشکلات رشته جغرافیا این است که دانشجویان آن به صورت عملی با این درس آشنا نمی شوند در حالی که در این رشته تا دانشجو با جغرافیا از نزدیک آشنا نشود موفق نخواهد بود.

در این نشست دکتر مشیری پدر علم جغرافیای ایران گفت:برنامه های ناقص دوران دبیرستان وعدم معرفی مناسب رشته جغرافیا باعث شده تعداد افرادی که با علاقه وارد این رشته شوند اندک باشد.




::: چهارشنبه 87/6/13::: ساعت 10:53 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :2713
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

من از دانشجویان رشته جغرافیا هستم امیدوارم از طریق این وبلاگ بتوانم به معرفی هر چه بهتر این رشته جذاب کمک کنم.
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<